Durant aquest curs ja vam comentar que faríem una expressió oral per trimestre. En aquest treballarem el text argumentatiu del qual ja hem vist les característiques. A continuació trobareu una llista de temes a tractar, cadascun de vosaltres n'haurà d'escollir un, o, si se li n'acut un altre, aquest altre, prèvia consulta.
Us passo primer la llista:
- La utilització de pells d'animals per a fer vestits. (S'hauria de prohibir o té una funció que les fa imprescindibles).
- Les festes amb braus i altres animals. (Tradició a mantenir o pràctica salvatge que hauria de desaparèixer).
- Les drogues. (Legals i il·legals; tenen una funció que hauria de fer-nos plantejar que es legalitzin o s'haurien d'il·legalitzar totes perquè són massa perilloses).
- Ésser vegetarià. (Una opció lliure, un retrocés que implica una mala alimentació o una obligació de qualsevol persona amb consciència).
- La importància que la societat dóna a la imatge. (És exagerada i provoca molts complexos i problemes de salut, és lògica, no és excessiva).
- L'escalfament global. (Què es fa i què s'hauria de fer o ja es fa el que és necessari o tampoc és tan important que fem res).
- L'egocentrisme. (Creus que la nostra societat ens fa massa egocèntrics? Es bo ser-ho? És dolent? Per què?)
- La pena de mort, l'eutanàsia i l'avortament. (Poden ser tres temes o tractar-los de manera conjunta: Són comparables o no tenen res a veure? Haurien d'estar legalitzats tots, algun o alguns? Per què?)
- Diferència entre llibertat i llibertinatge. (On hem de posar els límits? O no n'hauríem de posar? Per què?)
- Vivim a una societat lliure. (Realment som tan lliures com ens volen fer pensar? Per què?)
- Les persones som violentes per naturalesa? (Per què? Pots relacionar-ho amb el terrorisme i les guerres).
- La religió. (Per què sorgeix? Què aporta? És necessària?)
- El fenomen fan. (Coneixes gent que és fan d'algun grup musical... Creus que hi ha un grau de fanatisme que és exagerat? Per què?)
- "Carpe diem" (Què vol dir aquest tòpic? És útil per a la vida? se'n pot fer un mal ús? Per què?).
- La mentida (És bona? És dolenta? Depèn de la mentida? Tots som mentiders? Per què?)
- Els ni-nis (Qui són? És la societat qui els fa? Neixen amb aquesta predisposició?)
- La Telerealitat o els realitys (Entreteniment o engany? Es fan perquè el públic els demana? El públic els veu perquè els fan?)
- La solidaritat (Les persones som solidàries per naturalesa? Evitem ser-ho? Què fem amb els porblemes dels altres? és més fàcil ser solidari amb els que tens a prop o amb els que tens lluny?)
- El clima fa que tinguem un caràcter diferent. (És certa aquesta afirmació? Per què?)
- Les relacions amoroses. (Som monògams? El tipus de sexualitat que tenim és una opció? Què és el poliamor? Has de ser fidel en les teves relacions sexuals? Per què?
- Les tribus urbanes (Són bones o dolentes? Què fa que algú entri a una tribu urbana? Et conseideres membre d'alguna?)
- La violència a la televisió o als videojocs. (Pot alterar la conducta dels que els veuen o hi juguen? Són inofensius? Per què?)
- "Tothom té un preu" (Creus que aquesta frase és certa?)
- El futbol. (Creus que és més que un esport? Els futbolistes de grans equips guanyen el que es mereixen? Té massa importància a la nostra vida? En podria tenir més?)
- Les joguines ('hi ha per a nens i per a nenes? Haurien de ser per a tothom? ens transmeten valors? Quins?)
- L'educació al nostre país. (Té qualitat? Què s'hauria de canviar? què està bé? com creus que hauria de ser? Has sentir a parlar de les escoles que treballen per projectes? Què en penses?)
- "Hi ha dues coses infinites: l'Univers i l'estupidesa humana" va dir Einstein. (Creus que aquesta frase és certa? Per què?)
- "Els amics es trien, la família no". A partir d'aquesta frase explica la importància d'uns i d'altres. (Creus que els amics mai fallen o qui mai falla és la família o que depèn?)
- Els sentiments: s'han de mostrar o s'han de reprimir.
- Els tafaners, diferència entre tafaneria i curiositat. (És dolent tafanejar? Indica un interès per la gent?)
- La sinceritat, és necessària o està sobrevalorada?
- La felicitat (Podem ser feliços? és més feliç aquell qui té més coses? La felicitat depèn de com ens prenem les coses que ens passen?)
- És necessari saber altres idiomes. (Realment hem d'aprendre idiomes? És imprescindible saber anglès? Hi ha idiomes més útils que altres?)
- L'assetjament escolar (Com es podria evitar? Com hauríem d'actuar si el presenciem? I si el patim? Els assetjadors s'adonen que ho són?)
- Les classes i els seus integrants (Tots tenim un paper concret a les classes: el graciós, l'estrany, el xerraire, el que passa de tot... per què?)
- Els animals (Han de tenir els mateixos drets que les persones? Han de dependre d'elles?)
- Les malalties mentals i les físiques (Hauríem de valorar-les igual? Hem de dir que les patim? Depèn del malalt? Depèn de la malatia?)
- Les festes (Nadal, Sant Joan... Sabem què celebrem? Són importants?)
- ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada