dimarts, 9 de gener del 2018

L'expressió oral de la segona avaluació.

Com ja us vaig dir, l'expressió oral d'aquesta avaluació serà enregistrada en un àudio. No haureu, doncs, de fer una presentació a classe, ni haureu de sortir enlloc, m'haureu d'enviar un arxiu d'àudio i prou.

Aquest arxiu d'àudio, després de la vostra presentació, ha de contenir dues parts ben diferenciades: 
  • La primera serà una lectura dramatitzada d'un dels textos que trobareu en els enllaços de sota de la fotografia. Dramatitzada vol dir que no podeu fer la lectura de manera àtona, sinó entonant de adequadament allò que es diu. Llegir i enregistrar no poden ser, per tant, dues activitats simultànies, heu de llegir el text, entendre'l, assajar-ne la seva lectura correcta i, finalment, enregistrar-la. Si veieu que l'enregistrament no ha sortit com pensàveu, l'he de repetir tantes vegades com creieu convenient.


Què es valorarà d'aquesta part?
  1. La lectura clara: que allò que es llegeix s'entengui.
  2. La pronúncia adequada.
  3. La velocitat lectora.
  4. L'entonació.


  • La segona serà el vostre comentari de la lectura, que haurà de contenir:
    • el perquè de la tria.
    • la preparació de la lectura.
    • què us ha estat més difícil i què us ha estat més fàcil de llegir.
    • com us sentiu quan us enregistreu, quina diferència hi ha entre com percebeu la vostra parla i com la sentiu.
    • una conclusió sobre el treball que heu fet.

Què es valorarà en aquesta part?
  1. Com heu construït les frases.
  2. Quin tipus de vocabulari heu emprat.
  3. Com heu sabut comunicar tot això que se us ha encarregat.
  4. Que la pronúncia i la velocitat lectora siguin adequades a la producció d'un text oral (no llegit).
  5. Que les repeticions o mots falca no apareguin de manera constant.
  6. Que no es perdi el fil del discurs.
Com sempre jo us en faré un exemple i vosaltres, després, haureu de fer el vostre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada