dissabte, 27 de gener del 2018

Com serà el primer examen de la segona avalucació i el 4t de tot el curs.

Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot aparèixer, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés.

Començarem doncs, explicant què hem fet fins ara:

  • De llengua o morfosintaxi: Hem repassat l'oració simple, concretament:
    • La diferència entre categoria i funció. (enllaç 1)
    • La identificació del subjecte i del predicat. (pàg. 20) 
    • Les oracions impersonals o que no tenen subjecte. (pàg. 21)
    • Les classes de predicats:(pàg. 21 i 22)
      • El nominal. 
      • El verbal:
        • els verbs transitius,
        • els verbs intransitius.
    • Els usos dels verbs serestar i haver-hi. (pàg. 23)
    • Els verbs pronominals o no que acostumem a emprar malament. (ex. 1.34, pàg. 30 i enllaç 2)
    • Els pronoms, què són, per què i com els utilitzem. (enllaç 2)
    • Els pronoms febles. (enllaç 2)
    • L'estructura, la identificació i la substitució (ex. 2.56, 2.57 i 2.58):
      • del CN, (enllaç 3, pàg. 45 i ex. 2.34, 2.35 i 2.36)
      • del CD, (enllaç 4, pàg. 46 i ex. 2.37, 2.38, 2.39 i 2.40)
      • del CI, (enllaç 5, pàg. 47 i ex. 2.41, 2.42,2.43 i 2.44)
      • del CRègim, (enllaç 6, pàg. 47,48 i ex. 2.45, 2.46 i 2.47)
      • del CC, (enllaç 7, pàg. 48 i ex. 2.48, 2.49 i 2.50)
      • del CPred (enllaç 8, pàg. 49 i ex. 2.51, 2.52 i 2.53) i 
      • de l'Atr (enllaç 9, pàg. 50 i ex. 2.54 i 2.55)
    • La doble substitució pronominal:
      • coses a tenir en compte (enllaç 10)
      • col·locació dels pronoms respecte al verb.  (pàg. 76 i 77)
      • manera d'escriure'ls quan estan combinats. (pàg. 77, 78, 79 i 80)
Hi haurà exercicis i, almenys, una qüestió teòrica, del tipus: com diferenciem un CV d'un altre; per quins pronoms i amb quines particularitats es substitueix tal CV.

  • De lèxic: Hem treballat  
    • la comprensió lectora (ex. pàg 70, 71, 72 i 73):
      • la distinció entre introducció, nus i desenllaç d'un text.
      • la distinció entre el tema del text, l'explicació amb exemples i les anècdotes que s'hi afegeixen.
      • la distinció entre un títol temàtic i un títol remàtic.
      • la localització dels marcadors d'ordre.
    • unes quantes expressions d'origen bíblic o no (ex. 3.18, 3.19 i 3.20)


  • De literatura: Hem fet les entrades quarta, cinquena:
Sortiran preguntes tipus test o de veritable fals dels dos temes i alguna pregunta que necessiti un desenvolupament escrit breu.

Si teniu alguna pregunta, ara és el moment de fer-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada