diumenge, 5 de febrer del 2017

Expressió escrita núm 7

Ja toca fer la setena miniredacció.

Recordo com s'ha de presentar:

  • En un full blanc, preferiblement de reutilització.
  • Amb la data i el vostre nom a la banda dreta superior del full.
  • Amb el núm. i el títol de la redacció al centre del full i a sota del vostre nom i de la data. 
  • Amb la millor lletra possible i respectant tant els marges com la separació entre línies.
  • Amb la paraula núm 50 marcada amb una doble ratlla. 
  • Acabada amb un punt i final.



El temes seran més o menys generals, no cal que respongueu amb la veritat, sempre podeu utilitzar la imaginació, ara, l'expressió ha de ser coherent.


La professora, us marcarà i us corregirà les faltes i us puntuarà l'expressió seguint tres ítems concrets: 

  • A: adequació, el text és adequat a la situació comunicativa que demana el text. (1 punt)
  • CC: el text ha de ser cohesionat (tenir el contingut necessari i ha d'obviar el prescindible( i coherent (els nexes han d'estar ben emprats). (3 punts; es restaran 0,2 punts per cada error d'aquest tipus).
  • C: correcció: el text ha des ser correcte en tots els aspectes (ortografia, morfologia, sintaxis i lèxic). (4 punts; es restaran 0,2 punt per cada error d'aquest tipus)
  • P: planificació: el text ha d'haver estat pensat i no ha de semblar una llista de coses que se us han anat acudint sense cap tipus de planificació prèvia. (2 punts; la professora valorarà la feina i puntuarà en conseqüència: text planificat i treballat: 2 punt; amb algun problema: 1,5 punts...)
I ara el tema:
La setena miniredacció continuarà treballant els temps verbals, concretament dos dels passats, el passat imperfet que indica accions que van començar en el passat i que poden no haver finalitzat, descripcions en el passat, accions d'una durada relativa o bé costums (volia, ballaven....). Els morfemes -av- o -i- (segons la conjugació) marquen aquest temps. Cal destacar que sempre duen accent la primera i la segona persones del plural.
Aquí en teniu el model:
I ara el tema de la redacció i el meu exemple:
El meu primer dia a l'Institut
He tingut uns quants primers dies a l'Institut: el primer dia quan jo n'era estudiant, el primer dia que vaig fer classe al primer Institut on vaig treballar... però us explicaré el meu primer dia a aquest Institut.
Jo vaig arribar el curs passat a l'Icària, venia // de l'Institut Frederic Mompou de Sant Vicenç dels Horts, on hi estava bé, però on no podia arribar si no agafava el cotxe i jo odiava conduir.
Si volia anar allà en transport públic, primer anava a Liceu o a Urquinaona a agafar el metro, baixava a la parada Espanya, feia l'enllaç amb els ferrocarrils, arribava a Sant Vicenç i pujava una mitja hora, perquè l'Institut l'havien construït a una urbanització d'aquesta població, allunyada força de l'estació.
Vint-i-tres anys després d'haver-hi anat per primera vegada, em donaven l'Icària com a nou destí definitiu.
El primer dia que vaig venir no hi havia classes, era cap al juny i era una tarda. Vaig conèixer la Conxa Aznar i la Teresa Barjau, vam fer una mica de reunió. Estava encantada d'haver arribat aquí: podia venir-hi en metro i amb tres parades arribava; podia tornar-ne caminant i trigava uns vint-i-cinc minuts; al voltant de l'Institut hi havia botigues, carrers i bars, hi passaven cotxes i autobusos... Semblava el lloc ideal, i em vaig sentir contenta. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada