dijous, 1 de desembre del 2016

Com serà el tercer o segon control del curs.

El dia 9 farem l'últim control de la primera avaluació, aquí hi trobaràs un repàs de la matèria que hem fet i l'explicació de com serà la prova.

Quina matèria hem fet: Hem de dir que sobretot ens hem dedicat a la literatura i, per tant, sobretot, a l'examen hi haurà coses sobre aquesta part de la matèria.

La part de literatura que hem fet durant la primera avaluació la teniu entre les pàgines 174 i 210. 
La primera part (de la pàg. 174 a la pàg. 190) ja va sortir al primer control però com que l'avaluació és contínua, recordem quina matèria comprenia: 
  1. Com era la societat feudal.
  2. Què era la cultura cortesana.
  3. Qui eren els trobadors i els joglars.
  4. El concepte d'amor cortès.
  5. Quins eren els principals trobadors catalans i en quina llengua escrivien.
  6. Quin tipus de composició era una cançó i què era un sirventès i què era un plany; també hem dit que hi havia altres tipus de composicions (alba, pastorel·la), però no les hem explicades. 
  7. Qui va ser Ramon Llull.
  8. Quina importància té com a literat català.
  9. Quines obres literàries va escriure i de què anaven.
  10. Què són els exemples (hem llegit els dos que hi havia al llibre, a classe)     
  11. Les quatre grans cròniques: què explicaven, quina finalitat tenien i qui les va escriure.

    De la segona part (pàg 191 fina a la pàg. 210) hem de saber:
    1. Quan van sorgir les novel·les de cavalleries.
    2. Quines característiques tenien.
    3. Què era la "matèria de Bretanya" i com es deia l'autor de la majoria de les obres que d'aquesta s'han conservat.
    4. Hem parlat una mica del Romanç de Tristany e Isolda i de com és l'amor que s'hi explica.
    5. Quan van sorgir les novel·les cavalleresques.
    6. Quines característiques tenien.
    7. Què les diferenciava de les novel·les de cavalleries.
    8. L'argument i les característiques de la novel·la Tirant lo Blanc.
    9. Qui en va ser l'autor i com era.
    10. Qui fou Ausiàs March.
    11. Per què es considerava "Mestre d'amor".
    12. Quines eren les figures retòriques que emprava més.
    13. Per què respresenta un canvi respecte a la poesia trobadoresca.
    14. Per què se'l considera creador de la lírica catalana.
    15. Què és i quan va sorgir l'Humanisme.
    16. Quines en són les seves principals figures.
    17. Què és i quan va sorgir el Renaixement.
    18. Quin canvi va representar respecte a l'època anterior.
    19. A quins escriptors imitaven els humanistes i els autors del Renaixement.
    20. Qui feia prosa humanista a Catalunya.
    21. Qui en fou el màxim exponent català i quina obra va escriure.
    22. Característiques i títol de l'obra que va escriure.
    23. Qui va ser l'altre autor humanista català que ens ha arribat.
    24. Què diuen els textos que han anat sortint i hem anat llegint.



    I ara, quina estructura tindrà el control:
    • Hi haurà un o dos dels textos que hem llegit sobre el/s qual/s haureu de respondre les preguntes que us facin a continuació que poden ser:
      • de vocabulari.
      • d'anàlisi mètrica, si és un poema.
      • de contingut.
      • d'interpretació.
    • Hi haurà una sèrie de preguntes de resposta breu, dues de les qulas pertanyeran al bloc que ja va sortir al primer control (tipus les que teniu a l'apartat Repàs de l'explicació que hi ha darrere de cada apartat de la lliçó) que haureu de respondre de manera completa.
    • No hi haurà cap pregunta sobre cap lectura, cap dictat ni cap expressió escrita.
    Si teniu alguna pregunta, ara és el moment que la de fer-la. Aquells que marxen amb la família de pont i han avisat la tutora que no poden fer el control el dia 9, el faran dilluns, en tornar.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada