Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot sortir, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés. Aquesta vegada podríem dir que ens trobem en un terme mig, ens sembla que hem fet poques coses i potser n'hem fet unes quantes. Passo a concretar:
- Morfosintaxi:
- La diferència entre l'oració simple i l'oració composta.
- La definició dels dos grans tipus d'oració composta:
- La coordinada.
- La subordinada.
- De la coordinada:
- Definir-la.
- Saber-ne els subtipus.
- De la subordinada:
- Definir-la.
- Saber-ne els subtipus:
- Substantiva.
- Adjectiva.
- Adverbial.
- De la substantiva:
- Definir-la.
- Saber-ne els subtipus:
- completiva.
- relativa.
- d'infinitiu.
- interrogativa.
- Saber-ne les possibles funcions.
- de l'adjectiva:
- definir-la i saber la seva funció.
- saber quines funcions poden fer els pronoms de relatiu dins de la frase adjectiva.
- saber quines formes podem utilitzar segons la normativa.
- de l'adverbial:
- definir-la i saber quines funcions pot fer.
- la distinció entre:
- una oració simple i una de composta.
- una coordinada i una de subordinada.
- una subordinada substantiva, una d'adjectiva i una d'adverbial.
- una subordinada substantiva completiva, una de relativa, una d'infinitiu, una d'interrogativa.
- quina funció fa:
- una subordinada substantiva dins d'una oració concreta.
- el pronom de relatiu dins de la subordinada adjectiva on el trobem.
- una subordinada adverbial dins d'una oració concreta.
- corregir:
- els usos col·loquials dels pronoms de relatiu.
- Literatura i expressió escrita:
- Poden sortir preguntes sobre la Renaixença:
- característiques del Romanticisme (pàg. 187) tenint en compte que també heu de saber que a partir del Romanticisme canvia la concepció que fins llavors s'havia tingut de l'ésser humà, que passa a ser molt més important com a individu i molt més encara com a creador, els pintors, els narradors, els poetes... deixen de ser considerats uns simples servidors del poder i passen a ser genis.
- finalitat de la Renaixença (pàg. 189) posant èmfasi especial en la voluntat de recuperació de la literatura culta en català i sabent que la recuperació dels JJFF medievals fou una de les plataformes que ho fa possible.
- de Jacint Verdaguer per què se'l considera el poeta i l'escriptor més important de la literatura catalana del XIX (pàg. 191); conèixer les diferències entre els seus poemes de caire popular i els seus dos poemes èpics i saber els títols dels èpics (pàg. 192 a 196).
- d'Àngel Guimerà per què se'l considera el dramaturg més important del XIX.
- de Ma Rosa haver-la llegida i saber-ne l'argument, quan passa, on, els noms dels seus personatges principals, tant els protagonistes (3), com els secundaris (4).
- Sortirà un text breu amb problemes de coherència i cohesió que haureu de reescriure. Per practicar podeu mirar el text que es corregeix aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada