dijous, 31 de maig del 2018

Com serà l'últim examen i sisè del curs.

Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot sortir, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés. Aquesta vegada podríem dir que ens trobem en un terme mig, ens sembla que hem fet poques coses i potser n'hem fet unes quantes. Passo a concretar:

  • Morfosintaxi:
Hem continuat treballant l'oració composta per tant, de teoria hem de saber:
  1. La diferència entre l'oració simple i l'oració composta.
  2. La definició dels dos grans tipus d'oració composta: 
    1. La coordinada.
    2. La subordinada.
  3. De la coordinada:
    1. Definir-la.
    2. Saber-ne els subtipus.
  4. De la subordinada:
    1. Definir-la.
    2. Saber-ne els subtipus:
      1. Substantiva.
      2. Adjectiva.
      3. Adverbial.
    3. De la substantiva:
      1. Definir-la.
      2. Saber-ne els subtipus:
        1. completiva.
        2. relativa.
        3. d'infinitiu.
        4. interrogativa.
      3. Saber-ne les possibles funcions.
    4. de l'adjectiva:
      1. definir-la i saber la seva funció.
      2. saber quines funcions poden fer els pronoms de relatiu dins de la  frase adjectiva.
      3. saber quines formes podem utilitzar segons la normativa.
    5. de l'adverbial:
      1. definir-la i saber quines funcions pot fer.
I hem de saber fer exercicis on es demani: 

  1. la distinció entre: 
    1. una oració simple i una de composta.
    2. una coordinada i una de subordinada.
    3. una subordinada substantiva, una d'adjectiva i una d'adverbial.
    4. una subordinada substantiva completiva, una de relativa, una d'infinitiu, una d'interrogativa.
  2. quina funció fa:
    1.  una subordinada substantiva dins d'una oració concreta.
    2. el pronom de relatiu dins de la subordinada adjectiva on el trobem.
    3. una subordinada adverbial dins d'una oració concreta. 
  3. corregir:
    1. els usos col·loquials dels pronoms de relatiu.
en trobareu exemples al llibre a la pàg. 117 (4.49 i 4.50), a les pàgs. 147-149. (5.27 a 5.37), a les pàgs. 143, 149-151 (5.38 a 5.49) i a les pàgs. 165 i 167-171 (posa't a prova).

  • Literatura i expressió escrita:
  1. Poden sortir preguntes sobre la Renaixença:
    1. característiques del Romanticisme (pàg. 187) tenint en compte que també heu de saber que a partir del Romanticisme canvia la concepció que fins llavors s'havia tingut de l'ésser humà, que passa a ser molt més important com a individu i molt més encara com a creador, els pintors, els narradors, els poetes... deixen de ser considerats uns simples servidors del poder i passen a ser genis.
    2. finalitat de la Renaixença (pàg. 189) posant èmfasi especial en la voluntat de recuperació de la literatura culta en català i sabent que la recuperació dels JJFF medievals fou una de les plataformes que ho fa possible.
    3. de Jacint Verdaguer per què se'l considera el poeta i l'escriptor més important de la literatura catalana del XIX (pàg. 191); conèixer les diferències entre els seus poemes de caire popular i els seus dos poemes èpics i saber els títols dels èpics (pàg. 192 a 196).
    4. d'Àngel Guimerà per què se'l considera el dramaturg més important del XIX.
    5. de Ma Rosa haver-la llegida i saber-ne l'argument, quan passa, on, els noms dels seus personatges principals, tant els protagonistes (3), com els secundaris (4).  
  2. Sortirà un text breu amb problemes de coherència i cohesió que haureu de reescriure. Per practicar podeu mirar el text que es corregeix aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada