dijous, 24 de novembre del 2016

Expressió escrita núm. 4.

Ja toca fer la quarta miniredacció.

Recordo com s'ha de presentar:

  • En un full blanc, preferiblement de reutilització.
  • Amb la data i el vostre nom a la banda dreta superior del full.
  • Amb el núm. i el títol de la redacció al centre del full i a sota del vostre nom i de la data. 
  • Amb la millor lletra possible i respectant tant els marges com la separació entre línies.
  • Amb la paraula núm 50 marcada amb una doble ratlla. 
  • Acabada amb un punt i final.


El temes seran més o menys generals, no cal que respongueu amb la veritat, sempre podeu utilitzar la imaginació, ara, l'expressió ha de ser coherent.

La professora, us marcarà i us corregirà les faltes i us puntuarà l'expressió seguint tres ítems concrets: 

  • A: adequació, el text és adequat a la situació comunicativa que demana el text. (1 punt)
  • CC: el text ha de ser cohesionat (tenir el contingut necessari i ha d'obviar el prescindible( i coherent (els nexes han d'estar ben emprats). (4 punts).
  • C: correcció: el text ha des ser correcte en tots els aspectes (ortografia, morfologia, sintaxis i lèxic). (5 punts)
I ara el tema:
La quarta miniredacció començarà a treballar els temps verbals, concretament els dos presents, el present d'indicatiu i el present de subjuntiu dels quals us deixo els models de conjugació tot seguit:
Jo canto // que jo canti
Tu cantes // que tu cantis
Ell/a canta // que ell/a canti
Nosaltres cantem // que nosaltres cantem
Vosaltres canteu // que vosaltres canteu
Ells/es canten // que ells/es cantin

I per poder-ho fer us proposo una descripció en present de vosaltres mateixos. Aquí teniu el meu exemple:
Descripció personal

Sóc una persona del gènere femení que té 55 anys acabats de fer i molt ben portats, o no tant, que això mai es pot assegurar. 
Pel que fa a constitució física no puc dir que sigui ni gaire alta ni gaire baixa, més aviat tinc una alçada que no crida l'atenció, tampoc estic especialment prima ni grassa, puc dir que el meu aspecte físic és d'aquells que passen desapercebuts.
Si faig un recorregut del meu cap fins als meus peus, he de dir que no tinc allò que es diu una cabellera gaire lluïda, però sí que tinc un perfil força interessant, uns ulls foscos que fixen molt la mirada en allò que veuen i una boca que, de vegades, diu allò que li surt primer, sense filtre, cosa que fa que hi hagi gent que pensi que sóc una mira "random"😌  i que a mi em faci gràcia.
De manera de ser, com tothom, tinc moltes cares, segons on sóc i una essència que és meva i prou. 
Com a professora m'agrada ensenyar, no imposar, intento tractar els meus alumnes com adults encara que ells vulguin ser tractats com a nens, perquè els és més còmode rebre càstigs que intentar fer-se responsables de què fan i crec que sóc exageradament pacient, però mira, fa temps que sé que no som com volem, ni com ens veuen, sinó com som i que, difícilment, canviem.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada