Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot aparèixer, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés.
Començarem doncs, explicant què hem fet aquestes primeres setmanes de curs:
- De llengua o morfosintaxi: Hem repassat l'oració simple, concretament:
- La diferència entre categoria i funció.
- La identificació del subjecte i del predicat.
- Les oracions impersonals o que no tenen subjecte.
- Les classes de predicats:
- El nominal.
- El verbal:
- els verbs transitius,
- els verbs intransitius.
- La construcció de l'oració passiva:
- perifràstica,
- dislocada,
- pronominal.
- Els usos dels verbs ser, estar i haver-hi.
- Verbs pronominals o no que acostumem a emprar malament.
- L'estructura i la identificació del CN i la seva substitució pronominal.
- L'estructura i la identificació del CD i la seva substitució pronominal.
També poden sortir qüestions teòriques.
- De lèxic: Hem repassat els conceptes de:
- sinonímia
- polisèmia
- neologisme
- de forma
- de sentit
- manlleu lingüístic
- Hem resolt tots els dubtes que s'han demanat del vocabulari dels exercicis.
I es pot demanar la definició de qualsevol paraula que hagi sortit als exercicis.
- De literatura: Hem fet les tres primeres entrades del blog sobre aquest tema:
- Els orígens.
- L'Edat Mitjana.
- La poesia trobadoresca.
I preguntes teòriques tipus: característiques de la literatura medieval, quan i per què arriben les llengües romàniques a la literatura, què és un trobador, què és un joglar, p`rincipals gèneres trobadorescos, característiques de l'amor cortès...
- I, per últim, sortirà un dictat, cosa que vol dir que al segon examen farem una redacció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada