diumenge, 31 de març del 2019

3a expressió oral: com fer un booktrailer o de youtuber que recomana llibres.

Com ja us vaig anunciar, l'última expressió oral serà sobre un llibre que haureu escollit vosaltres del qual n'haureu d fer un booktrailer o haureu de publicitar-lo com si fóssiu youtubers de llibres.

Començarem explicant els booktrailers:
  • Què són? anuncis de llibres en format video que fan servir tècniques semblants a les que s'utilitzen per a promocionar pel·lícules, que tenen la mateixa finalitat, publicitar-los i que es poden fer amb actuacions de persones reals, animacions, muntatges fotogràfics...
  • Qui l'ha de fer? preferiblement un grup de tres o quatre persones, ja que impliquen forá feina.
  • Com s'ha de fer? 
    • Llegir el llibre de manera completa, tot i que el trailer no pot explicar el final, hem de saber com s'acaba un llibre per poder-lo anunciar sense equivocar-nos. No us ha passat mai de comprar un llibre per la contraportada i després pensar que la persona que l'havia escrita no se l'havia llegit?
    • de manera creativa, intenteu imaginar els espais, els personatges... a fi de poder després recrear-los.
    • de manera compartida, comenteu el que heu llegit i com ho eu interpretat, les lectures personals són diferents, si us partiu la lectura podeu no entendre bé el llibre.
    • Elaborar l'storyboard o el guió del vostre booktrailer com si fos un còmic, sense que importi gaire la qualitat dels dibuixos.
    • Decidir quins tipus d'imatges utilitzareu: fareu d'actors en un espai concret? Fareu dibuixos i els fareu moure? Aprofitareu coses que podeu trobar a la xarxa, tot citant-ne l'origen?
    • Recordeu que ha de tenir títol i títols de crèdit on ha de constar el títol i l'autoria del llibre, lespersones que hi heu treballa i què hi heu fet, la procedència de les imatges...
Si voleu trobar més indicacions aneu al següent enllaç d'on he extret aquestes: http://www.llumdemar.com/com-fer-un-booktrailer/


I ara com fer de booktubers, mode imitació de:

No cal que sigueu uns apassionats de la lectura ni que obriu un canal de youtube, perquè la feina la feu només per a mi, no cal dir, però, que si ja en teniu un d'obert i voleu incloure la recomanació del llibre allà, doncs ho podeu fer.
Està clar que heu de fer una recomanació i que aquesta ha de ser entusiasta, podeu recomanar un llibre que us ha encantat o un que no us ha agradat gens, però en els dos casos ho heu de fer amb passió, no cal que digueu que el que heu llegit és boníssim, cal que el que digueu enganxi a aquell que us escolta. Si el llbire us ha agradat, a mi m'han d'agafar ganes de llegir-lo, si no us ha agradat, he de tenir clar que és absolutament prescindible.
Els elements que heu de tenir per a fer un bon vídeo són:un ordinador, una càmera, un micro, la llum adequada i un programa d'edició de video. Ah, i heu de triar un lloc de fons  que sigui agradable de veure i no tingui soroll ambient.
Heu de conèixer el vocabulari dels booktubers:
  • Booktube: Comunitat de canals literaris a Youtube.
  • Booktuber: Usuari de Youtube que realitza video-ressenyes literàries o altres vídeos relacionats amb llibres.
  • Viewer o subscriptor: Seguidors del canal d'un booktuber.
  • Book tag: Vídeos amb una temática especial relacionada amb llibres que el booktuber proposa als seus usuaris i viceversa.
  • Book haul: Si el booktuber ens mostra els últims llibres que tés, posa aquesta etiqueta. A vegades comenta el motiu pel qual els té o els ha escollit...
  • Bookhaton: Marató de lectura.
  • IMM (In My Mailbox): són els llibres que el booktuber ha agafat de la biblio, o li han regalat o ha comprat. Si els obre davant de la càmera i comparteix el moment amb els seus seguidors, el vídeo es diu unboxing.
  • Wrap up: Aquí sí que els booktuber comenta el llibre que ha llegit.
  • Book shelf tour: En aquest cas el booktubeer repassa la seva biblioteca personal.
  • Wishtlist: són els llibres que es volen aconseguir i encara estan pendents de publicació o traducció.
  • Top: Aquí el booktuber diria quins són els seus llibres preferits.
Cal que sigueu creatius, que crideu l'atenció, que intenteu fer una presentació original, que aconseguiu un estil propi, que no passi desapercebuts, és aconsellable fer-se un guió abans de posar-se a filmar. No se us pot veure incòmodes, amb tensió, xerrant massa de pressa perquè voleu acabar, o vacil·lant amb mots falca o amb emmmms que no s'acaben. S'ha d'intentar utilitzar un vocabulari adequat, unes frases enginyoses i simpàtiques, sense oblidar que la finalitat és publicitar de manera positiva o negativa un llibre que heu llegit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada