Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot aparèixer, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés.
Començarem doncs, explicant què hem fet fins ara:
- De llengua o morfosintaxi: Hem repassat l'oració simple, concretament:
- La diferència entre categoria i funció.
- La identificació del subjecte i del predicat.
- Les oracions impersonals o que no tenen subjecte.
- Les classes de predicats:
- El nominal.
- El verbal:
- els verbs transitius,
- els verbs intransitius.
Poden sortir exercicis tipus pàg. 28 a 34 i pàg. 56 a 59. Els que hàgim fet, esclar.
També poden sortir qüestions teòriques.
- De lèxic: Hem repassat els conceptes de:
- neologisme
- de forma
- de sentit
- manlleu lingüístic
- Hem resolt tots els dubtes que s'han demanat del vocabulari dels exercicis i ara us faig una llista de les paraules que poden sortir: gorg; concordança; ser del morro fort; ferm; cabàs; adonar-se'n; tanmateix; vespre; aïllat; cruïlla; gebrar; hom; recapte; penedir-se'n; ambaixador; pauta; safareig; monestir; escorcollar; lliurar; aptitud; pregó; sufragar; ostatge; aerofòbia; safata; dot; cercle viciós; indigència; colpir; nit de noces; endreçar; incentiu econòmic; llaminadura; penjoll; empènyer; botzina; de bocaterrosa.
- De literatura: Hem fet les tres primeres entrades del blog sobre aquest tema:
- Els orígens.
- L'Edat Mitjana.
- La poesia trobadoresca.
- Hem llegit i explicat les poesies dels trobadors que hi ha a Liticària.
Sortirà segur, una estrofa d'una de les poesies dels trobadors que haureu de parafrasejar.
I preguntes tipus test o de veritable fals dels tres temes.
Si teniu alguna pregunta, ara és el moment de fer-la.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada