dilluns, 9 de gener del 2017

Expressió escrita núm 5.

Ja toca fer la cinquena miniredacció.

Recordo com s'ha de presentar:

  • En un full blanc, preferiblement de reutilització.
  • Amb la data i el vostre nom a la banda dreta superior del full.
  • Amb el núm. i el títol de la redacció al centre del full i a sota del vostre nom i de la data. 
  • Amb la millor lletra possible i respectant tant els marges com la separació entre línies.
  • Amb la paraula núm 50 marcada amb una doble ratlla. 
  • Acabada amb un punt i final.



El temes seran més o menys generals, no cal que respongueu amb la veritat, sempre podeu utilitzar la imaginació, ara, l'expressió ha de ser coherent.


La professora, us marcarà i us corregirà les faltes i us puntuarà l'expressió seguint tres ítems concrets: 

  • A: adequació, el text és adequat a la situació comunicativa que demana el text. (1 punt)
  • CC: el text ha de ser cohesionat (tenir el contingut necessari i ha d'obviar el prescindible( i coherent (els nexes han d'estar ben emprats). (3 punts; es restaran 0,2 punts per cada error d'aquest tipus).
  • C: correcció: el text ha des ser correcte en tots els aspectes (ortografia, morfologia, sintaxis i lèxic). (4 punts; es restaran 0,2 punt per cada error d'aquest tipus)
  • P: planificació: el text ha d'haver estat pensat i no ha de semblar una llista de coses que se us han anat acudint sense cap tipus de planificació prèvia. (2 punts; la professora valorarà la feina i puntuarà en conseqüència: text planificat i treballat: 2 punt; amb algun problema: 1,5 punts...)
I ara el tema:
La cinquena miniredacció continuarà treballant els temps verbals, concretament els dos futurs, el futur simple i el futur perfet o compost dels quals us deixo els models de conjugació tot seguit:
Jo cantaré //  jo hauré cantat
Tu cantaràs // tu hauràs cantat
Ell/a cantarà // ell/a haurà cantat
Nosaltres cantarem // nosaltres haurem cantat
Vosaltres cantareu // vosaltres haureu cantat
Ells/es cantaran // ells/es hauran cantat

I per poder-ho fer us proposo que feu un text on us imagineu com serà la vostra vida el 2026. Aquí teniu el meu exemple:
2026
Durant el 2026 faré 65 anys cosa que voldrà dir, si continuen les actuals condicions que necessito per jubilar-me, que ja farà cinc anys que hauré abandonat la feina i que hauré entrat a formar part del que s'anomenen "classes passives".
Si la llei canvia, serà l'any que em jubilaré, // i si encara canvia més, doncs em trobaré que potser em quedaran un parell d'any per poder-ho fer.
Com que no m'agrada imaginar-me amb 65 i treballant com fins ara, diré què crec que faré si puc jubilar-me als 60: com que ja portaré cinc anys sense treballar, m'hauré acostumat a això i la meva rutina serà diferent de la d'ara: em llevaré més tard, quedaré amb amics per anar a dinar o al cinema, faré caminades; viatjaré un parell de vegades l'any; m'apuntaré a alguna activitat cultural o social... Crec que podré fer aquestes i d'altres coses, si la salut no m'empipa, i, si la salut no m'empipa, aniré veient com cada dia em queda més poquet de vida per endavant, amb la tranquil·litat d'haver pogut fer les coses que tenia ganes de fer i, de tant en tant, recordaré com haurà estat tot, perquè m'agradarà pensar en allò que hauré fet durant el passat.  



O, també, un situat en un futur més pròxim: què faré el curs que ve, aquí us deixo el  meu exemple:
El curs 2017-2018
Tot i que mai saps què faràs en el futur, si que pots intentar imaginar-ho, i, encara que no puc assegurar-ho, penso que el curs que ve continuaré aquí a l'Institut Icària, treballant. Com que hauré acabat aquest curs havent fet segons, primers i quarts, segurament el curs que ve faré primers de batxillerat, perquè ja conec força alumnat de 4t. Si faig primer de Batxillerat, també podré fer les assignatures optatives de Literatura Catalana i de Literatura Universal, que s'ofereixen durant aquest curs i, segurament, una optativa que encara no sé quina serà.
Si no faig això, potser és perquè em dedicaré una altra vegada als segons de batxillerat, i llavors només impartiré les assignatures de Literatura a primer de batxillerat.
O potser no hi haurà cap d'aquests cursos al meu horari i me n'aniré a fer primer i segon d'ESO.
De fet, la cosa més segura de totes és que seré a l'Icària, de la resta ja en començarem a parlar més endavant.
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada