Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot aparèixer, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés.
Començarem doncs, explicant què hem fet fins ara:
4t D: hem començat amb llengua, concretament amb qüestions de sintaxi i de sòciolíngüística:
De sintaxi hem fet: (pàgs. 20-25; 28-32)
I, ara, què pot sortir de tot això:
Qualsevol pregunta teòrica i exercicis que treballin aquestes qüestions, semblants als que hem fet a les classes.
4t A: hem començat amb literatura, concretament amb una introducció a la Renaixença per passar després al Modernisme. Hem arribat a Joan Maragall i hem llegit els poemes que d'ell hi ha al llibre. (pàgs. 214-220 i aquí)
Per tant hem de saber:
4t D: hem començat amb llengua, concretament amb qüestions de sintaxi i de sòciolíngüística:
De sintaxi hem fet: (pàgs. 20-25; 28-32)
- Definició d'oració.
- Definició de subjecte i de predicat.
- Identificació del subjecte gramatical.
- Oracions impersonals.
- Classes de predicats:
- Nominals
- Verbals
- Classes de verbs predicatius:
- Transitius.
- Intransitius.
- Usos dels verbs "ser", "estar" i "haver-hi" en expressions de lloc.
- La construcció passiva:
- Passiva perifràstica.
- Passiva pronominal.
- L'activa dislocada.
- Definició de llengua.
- Les varietats de la llengua:
- Els dialectes: definició i
- Geogràfics o geolectes (nord-occidental, Central, rossellonès, balear, valencià, alguerès)
- Temporals o cronolectes (segons època i segons edat)
- Socials o sociolectes (segons ètnia o professió -argots)
- Els registres: definició i
- Factors que els defineixen:
- grau d'especialització
- canal
- intencionalitat
- formalitat
- Tipus:
- Formals: científicotècnic; juridicoadministratiu i literari.
- No formals: col·loquial i vulgar.
Qualsevol pregunta teòrica i exercicis que treballin aquestes qüestions, semblants als que hem fet a les classes.
4t A: hem començat amb literatura, concretament amb una introducció a la Renaixença per passar després al Modernisme. Hem arribat a Joan Maragall i hem llegit els poemes que d'ell hi ha al llibre. (pàgs. 214-220 i aquí)
Per tant hem de saber:
- Per quin motiu no tenim, gairebé, producció de literatura culta en llengua catalana durant els segles XVI, XVII i XVIII?
- Quan sorgeix el Romanticisme i quines són les característiques més importants del moviment?
- Per què la Renaixença va reinstaurar els Jocs florals?
- Quins són els noms dels escriptors més importants de la Renaixença? Quins gèneres cultivaven?
- Verdaguer va ser important, sobretot, perquè va crear el català literari modern. Què vol dir aquesta expressió i per què la literatura catalana necessitava una figura d'aquest tipus.
- El Modernisme és també hereu del Romanticisme, de quins aspectes concrets?
- Per què el Modernisme critica la Renaixença?
- Quan sorgeix com a moviment literari, quan acaba i per què se l'anomena Modernisme?
- Què és la bohèmia i quina diferència hi ha entre la bonèmia rosa o daurada i la negra?
- Qui era i quina importància té Joan Maragall?
- Com creia que havia de ser la poesia?
- Cita alguna de les seves obres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada