divendres, 7 de juny del 2019

Com serà l'examen final.

Dimecres 12 de juny a les 8 del matí hi ha l'examen de recuperació de Llengua i literatura catalanes. Només s'hi poden presentar, doncs, aquells que tinguin l'assignatura pendent.

Molt important: qualsevol redacció o feina no feta durant el curs, si la dueu el dia de l'examen se us valorarà amb ell. Recordeu que tots, tots, heu de fet el booktuber, que si no el feu, anireu a l'extraordinària i que serà utilitzat també per a millorar la nota.

Ha de ser un examen que comprengui tota la matèria del curs o, dit d'una altra manera, allò que del curs haurríeu hagut d'aprendre, sí o sí, per tant, aquí us faré un breu esquema d'allò que sobretot heu de saber a fi que el prepareu bé.

Redacció: 
  • Hem treballat els diversos subgèneres que s'expliquen en aquesta entrada del blog:


    • Haureu de definir-ne algun (us deixaria triar entre dues opcions) o relacionar el seu nom amb la seva correcta definició.
    • Haureu de fer un escrit d'aquest tipus de textos, o sigui, hi haurà una pregunta on haureu de fer una redacció. Possibles títols: Feu el comentari crític de l'últim llibre que hàgiu llegit. Feu la crònica d'una de les excursions que heu fet durant el curs. Argumenteu per quines raons esteu a favor o en contra de l'ensenyament actual. Feu un assaig sobre l'esclafament global. Feu un conte breu on tracteu el tema de l'amor adolescent... tingueu en compte que aquests títols són exemples, no els que de debò han de sortir.
Literatura:
  • El fet literari:
    • Hem après la diferència entre el teatre, la narrativa i la poesia, cosa que fa que us la pugui demanar.
    • Hem après a fer l'estudi mètric d'un poema, per tant, en sortirà un, que serà dels que hem treballat a classe.
    • Hem après a distingir unes quantes figures retòriques: l'antítesi, l'encavallament, la personificació, la metàfora, la comparació, l'epítet, l'anàfora, l'hipèrbaton i la hipèrbole. Hi haurà una pregunta que tractarà aquest tema.
    • També hem après a dir en prosa el que diu una estrofa d'un poema, per tant també sortirà una de les estrofes treballades o un dels poemes breus i haureu d'explicar què diuen.
  • La història de la literatura: Hem estudiat, sobretot, 4 moviments: La Renaixença, el Modernisme, el Noucentisme i l'Avantguarda. Hem conegut aquests escriptors: Jacint Verdaguer, Àngel Guimerà, Narcís Oller, Joan Maragall, Santiago Rusiñol, Víctor Català, Josep Carner i Joan Salvat Papasseit (aquest només amb els de 4t A)
    • Heu de saber-vos les definicions que d'aquests moviments hi ha al llibre, ja que bé se us en pot preguntar una, bé se us pot fer escollir quina és l'adequada per a cadascun.
    • Heu de saber la importància de tots aquests autors en la història de la literatura catalana, quin gènere conreaven, sobretot, i algun títol de les seves obres.


Morfosintaxi: (4t A no)
  • Hem après a identificar els sintagmes, quines funcions fan i per quins pronoms febles es substitueixen.
  • Hem après a diferenciar una frase simple d'una complexa, una coordinada d'una subordinada i els subtipus de coordinades i de subordinades que hi ha.
    •  Sortiran exercicis que treballaran aquests temes, de la manera més bàsica possible.
I em sembla que res més, si teniu alguna pregunta, podeu fer-me-la per mail o semblant. Bon capde llarguet.
Ah, us deixo l'enllaç de les fotos fetes durant les classes del curs. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada