diumenge, 2 d’abril del 2017

Expressió escrita núm. 8.

Ja toca fer la vuitena miniredacció.

Recordo com s'ha de presentar:

  • En un full blanc, preferiblement de reutilització.
  • Amb la data i el vostre nom a la banda dreta superior del full.
  • Amb el núm. i el títol de la redacció al centre del full i a sota del vostre nom i de la data. 
  • Amb la millor lletra possible i respectant tant els marges com la separació entre línies.
  • Amb la paraula núm 50 marcada amb una doble ratlla. 
  • Acabada amb un punt i final.


El temes seran més o menys generals, no cal que respongueu amb la veritat, sempre podeu utilitzar la imaginació, ara, l'expressió ha de ser coherent.

La professora, us marcarà i us corregirà les faltes i us puntuarà l'expressió seguint tres ítems concrets: 

  • A: adequació, el text és adequat a la situació comunicativa que demana el text. (1 punt)
  • CC: el text ha de ser cohesionat (tenir el contingut necessari i ha d'obviar el prescindible( i coherent (els nexes han d'estar ben emprats). (3 punts; es restaran 0,2 punts per cada error d'aquest tipus).
  • C: correcció: el text ha des ser correcte en tots els aspectes (ortografia, morfologia, sintaxis i lèxic). (4 punts; es restaran 0,2 punt per cada error d'aquest tipus)
  • P: planificació: el text ha d'haver estat pensat i no ha de semblar una llista de coses que se us han anat acudint sense cap tipus de planificació prèvia. (2 punts; la professora valorarà la feina i puntuarà en conseqüència: text planificat i treballat: 2 punt; amb algun problema: 1,5 punts...)
I ara el tema:
La vuitena miniredacció continuarà treballant els temps verbals, concretament els condicionals i els passats subjuntius que es combinen, i dels quals us deixo els models de conjugació tot seguit:


Si hagués... (llista de deu coses que haurien fet de la meva vida, una altra vida)
Quan mires enrera, et trobes amb tot de coses que hauries pogut fer si haguessis escollit o haguessis pogut triar altres opcions i t'adones que hauries tingut una altra vida. Aquí teniu una de les meves llistes possibles, espero la vostra:
  1. Si hagués nascut en una ciutat on només es parlés una llengua, no hauria hagut de perdre cap minut de la meva vida intentant explicar per què parlo la que parlo.
  2. Si hagués fet la carrera que volia fer inicialment, "Químiques", potser hauria treballat en un laboratori.
  3. Si hagués estat filla única, hauria tingut els meus pares per a mi sola, però no hauria pogut ser amiga dels meus germans.
  4. Si la meva mare no li hagués trobat "ves a saber què" al meu pare, jo no hauria nascut.
  5. Si no hagués anat aquella nit a aquell bar, no hauria conegut el que ara és el meu marit.
  6. Si no se m'hagués ficat al cap que havia d'acabar la carrera que vaig començar, l'hauria deixada i hauria fet "Biblioteconomia".
  7. Si els meus pares haguessin anat a viure a una altra ciutat, jo no hauria estat barcelonina.
  8. Si m'hagués agradat conduir, mai hauria vingut a fer classes a l'Icària i no m'hauríeu conegut.
  9. Si quan va arribar l'ESO hagués seguit el meu instint, ara potser estaria treballant d'una altra cosa.
  10. Si no hagués estat professora, segurament no hauria parlat gairebé amb ningú i hauria tingut una vida interior riquíssima.
I ja podeu fer les vostres llistes :)

 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada