diumenge, 16 d’octubre del 2016

Com serà el primer control.

Per poder preparar bé un examen s'ha de tenir clar què hi pot aparèixer, que de vegades és molt i sembla poc i d'altres passa just a l'inrevés.

Començarem doncs, explicant què hem fet aquestes primeres setmanes de curs:
  • De llengua:
De la pàgina 19 a la 26 del llibre hem estudiat, explicat, aclarit:
  1. Què és un text.
  2. Quines propietats té (adequació, coherència, cohesió i correcció).
  3. Què vol dir argumentar.
  4. Quins elements té l'argumentació.
  5. Alguns tipus d'arguments.
  6. Quins recursos de cohesió utilitzen els textos argumentatius.
De la pàgina 28 a la 30 del llibre hem repassat, mitjançant exercicis:
  1. La correcta utilització de les paraules ningú, res, cap, gaire, gens, mai enlloc.
  2. L'ortografia de la "a" i la "e" en posició àtona.
  3. L'ortografia del a "o" i la "u" en posició àtona.
De la pàgina 43 a la 45 hem repassat, amb exercicis fets oralment, la utilització dels signes de puntuació.
 També hem fet dos dictats i una redacció.


  • De literatura
De la pàgina 175 a la 189 del llibre hem explicat:
  1. Com era la societat feudal.
  2. Què era la cultura cortesana.
  3. Qui eren els trobadors i els joglars.
  4. El concepte d'amor cortès.
  5. Quins eren els principals trobadors catalans i en quina llengua escrivien.
  6. Quin tipus de composició era una cançó i què era un sirventès i què era un plany; també hem dit que hi havia altres tipus de composicions (albapastorel·la), però no les hem explicades. 
  7. Qui va ser Ramon Llull.
    1. Quina importància té com a literat català.
    2. Quines obres iteràries va escriure i de què anaven.
    3. Què són els exemples (hem llegit els dos que hi havia al llibre, a classe)
  8. Les quatre grans cròniques: què explicaven, quina finalitat tenien i qui les va escriure.
  • De lectura
Un dia, a classe, vaig llegir l'inici del llibre que toca per aquest trimestre, Pedra de tartera, i, com que no n'hem dit res més, no en  sortirà res.

  • De vocabulari
Totes aquelles paraules que han anat sortint als exercicis i a les lectures se suposa que s'entenen i, per tant, se us pot demanar el seu significat.



I ara que ja sabem què hem fet, passem a quina estructura tindrà l'examen:

  • Hi haurà preguntes teòriques, tant de la part de gramàtica com de la part de literatura. 
    • Les preguntes de gramàtica seran del tipus: defineix text; què cal per què un text estigui ben cohesionat; què és l'adequació...
    • Les preguntes de literatura seran tipus les que teniu a la pàg. 182 (1.8, 1.9) i a la pàg. 190 (1.14, 1.15).
  • Hi haurà exercicis semblants als que hem fet de les pàgs. 28, 29, 30  45.
  • Hi haurà paraules que s'hauran de definir, bé amb una frase, bé amb un sinònim; mai amb una traducció.
I ara, si teniu alguna pregunta la podeu fer.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada