El dia 9 farem l'últim control de la primera avaluació, aquí hi trobaràs un repàs de la matèria que hem fet i l'explicació de com serà la prova.
Quina matèria hem fet: Hem de dir que sobretot ens hem dedicat a la literatura i, per tant, sobretot, a l'examen hi haurà coses sobre aquesta part de la matèria.
La part de literatura que hem fet durant la primera avaluació la teniu entre les pàgines 174 i 210.
La primera part (de la pàg. 174 a la pàg. 190) ja va sortir al primer control però com que l'avaluació és contínua, recordem quina matèria comprenia:
La part de literatura que hem fet durant la primera avaluació la teniu entre les pàgines 174 i 210.
La primera part (de la pàg. 174 a la pàg. 190) ja va sortir al primer control però com que l'avaluació és contínua, recordem quina matèria comprenia:
- Com era la societat feudal.
- Què era la cultura cortesana.
- Qui eren els trobadors i els joglars.
- El concepte d'amor cortès.
- Quins eren els principals trobadors catalans i en quina llengua escrivien.
- Quin tipus de composició era una cançó i què era un sirventès i què era un plany; també hem dit que hi havia altres tipus de composicions (alba, pastorel·la), però no les hem explicades.
- Qui va ser Ramon Llull.
- Quina importància té com a literat català.
- Quines obres literàries va escriure i de què anaven.
- Què són els exemples (hem llegit els dos que hi havia al llibre, a classe)
- Les quatre grans cròniques: què explicaven, quina finalitat tenien i qui les va escriure.
- Quan van sorgir les novel·les de cavalleries.
- Quines característiques tenien.
- Què era la "matèria de Bretanya" i com es deia l'autor de la majoria de les obres que d'aquesta s'han conservat.
- Hem parlat una mica del Romanç de Tristany e Isolda i de com és l'amor que s'hi explica.
- Quan van sorgir les novel·les cavalleresques.
- Quines característiques tenien.
- Què les diferenciava de les novel·les de cavalleries.
- L'argument i les característiques de la novel·la Tirant lo Blanc.
- Qui en va ser l'autor i com era.
- Qui fou Ausiàs March.
- Per què es considerava "Mestre d'amor".
- Quines eren les figures retòriques que emprava més.
- Per què respresenta un canvi respecte a la poesia trobadoresca.
- Per què se'l considera creador de la lírica catalana.
- Què és i quan va sorgir l'Humanisme.
- Quines en són les seves principals figures.
- Què és i quan va sorgir el Renaixement.
- Quin canvi va representar respecte a l'època anterior.
- A quins escriptors imitaven els humanistes i els autors del Renaixement.
- Qui feia prosa humanista a Catalunya.
- Qui en fou el màxim exponent català i quina obra va escriure.
- Característiques i títol de l'obra que va escriure.
- Qui va ser l'altre autor humanista català que ens ha arribat.
- Què diuen els textos que han anat sortint i hem anat llegint.
- Hi haurà un o dos dels textos que hem llegit sobre el/s qual/s haureu de respondre les preguntes que us facin a continuació que poden ser:
- de vocabulari.
- d'anàlisi mètrica, si és un poema.
- de contingut.
- d'interpretació.
- Hi haurà una sèrie de preguntes de resposta breu, dues de les qulas pertanyeran al bloc que ja va sortir al primer control (tipus les que teniu a l'apartat Repàs de l'explicació que hi ha darrere de cada apartat de la lliçó) que haureu de respondre de manera completa.
- No hi haurà cap pregunta sobre cap lectura, cap dictat ni cap expressió escrita.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada